Forum Forum o TIBII I MU ONLINE Strona Główna

 Dla Maga\Druida

Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Administrator
Administrator



Dołączył: 22 Wrz 2006
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 9:08, 23 Wrz 2006    Temat postu: Dla Maga\Druida

Oto kilka porad dla osob ktore po raz pierwszy graja luba zamierzaja grac postaciami: magiem lub druidem. Obie klasy poza dostepnymi czarami praktycznie w ogole sie nie roznia. Zarowno zycie i mana przyrastaja w tej samej ilosci co poziom, takze regeneracja zycia i many wyglada podobnie.

Czary dostepne dla obu postaci sa podobne, mozna jednak wyroznic kilka zasadniczych roznic :

1. Mag ma dostep do wiekszej ilosci czarow ofensywnych oraz spontanicznych.
2. Wiekszosc czarow druida to czary defesywne, leczace i runiczne.
Rozwoj obu postaci wyglada bardzo podobnie i wlasnie tym aspektem zajme sie w kolejnym punkcie.

Umiejetnosci walki bronia i shielding to umiejetnosci, ktore nie sa w ogole sorc'owi i drut'owi do niczego potrzebne i z tego wzgledu przyrastaja bardzo powoli, dlatego tez mozemy pominac trening tych umiejetnosci i zajac sie jedynie podnoszeniem levelu magicznego. Zaraz po wyjsciu z Rook'a powinnismy udac sie do najblizszego sklepu z czarami i kupic czar Light "utevo lux" (20) za 100 gp lub grajac druidem Create Food "exevo pan" (30) za 150 gp. Ten drugi czar jest bardzo przydatny w poczatkowej fazie rozgrywki poniewaz za jego pomoca mozemy tworzyc jedzenie, a wlasnie jedynie gdy jestesmy najedzeni przyrasta nam mana. Po zadbaniu o podstawowe czary, musimy zaopatrzyc sie w niezbedny ekwipunek, taki jak zbroja i bron. Niedrogi i dobry na samym poczatku gry jest nastepujacy zestaw przedmiotow :

Podstawowa bron :
- Long Sword (17/14) 160 gp w AB lub od kogos Scimitar (19/13).
- Battle Hammer (24/14) 350 gp w Venore, Thais, Carlin i Kazo.
- Battle Axe dwureczna (25/10) 235gp w Carlin i Kazo lub lepiej od kogos Orcish Axe jednoreczna (23/12).

Zbroja : - pancerz - Scale Armor (9) za 100-150 gp od kogos.
- nogawice - Brass Legs (5) za 195 gp w Carlin i Kazo.
- helm - Iron lub Soldier Helmet (5) od kogos za darmo lub za jakies smieszne pieniadze np. 50 gp.
- tarcza - Dwarven Shield (26) za 150-200 gp od kogos.

Teraz mozemy wyruszyc expowac na trolach, orkach i rotach nie zapominajac o wypowiadaniu zaklecia tylko gdy odrosnie nam mana. W ten sposob szybko bedziemy mogli szybko zdobywac kolejne poziomy magiczne i kupowac nowe czary. Z czarow 1 i 2 mlv warte wspomnienia sa :

1 mlv:
- Light Healing "exura" (25) za 170 gp.
2 mlv: - Intense Healing "exura gran" (40) za 350 gp.
- Antidote "exana pox" (30) za 150 gp.

Zarowno magiem jak i druidem powinnismy jak najszybciej dazyc do zdobycia 3 mlv a to ze wzgledu na bardzo cenny czar runiczny HMM - Heavy magic missile "adori gran" (70) za 600 gp. Jego dzialanie polega na wystrzeleniu wiazki magicznej energii w kierunku przeciwnika, jedno runo zawiera 5 pociskow. Teraz mozemy juz wychodzic expowac wraz z backapckiem blank runes (cena 20gp backpack + 20*10 gp =200gp za blank runes, razem 220 gp) a pozniej sprzedac za okolo 1k. Dla drut'ow i sorck'ow posiadajacych PACC'a na 3 mlv pojawia sie bardzo przydatny nisko lv postaciom czar spontaniczny Energy Strike "exori vis" (20) za 800 gp, ktory polega na wybuchu energi na 1 kratce przed nami. Druidzi po zdobyciu 4 mlv moga rozpoczac produkcje run leczniczych IH - Intense Healing Rune "adura gran" (60) za 600 gp. Dzialanie tych run jest identyczne jak czaru Intense Healing. Te runa sa bardzo przydatne Knightom, ktorzy nie maja jeszcze 4 mlv potrzebnego do uzywania Ultimate Healing Rune i nie moga uzywac czaru Intense Healing. Backpack takich run mozna sprzedac za okolo 1k. Inne przydatne czaru z poziomow 4-8 to :
- 4 mlv :
- dla PACC - Haste "utani hur" (60) za 600 gp, ktory przyspiesza nasza postac na pewien czas.
- Magic Shield "utamo vita" (50) za 450 gp. Ten czar jest bardzo przydatny ale dopiero na wyzszym poziomie. W momencie gdy rzucilismy na siebie ten czar i zostaniemy zaatakowani nie ubywa nam zycia lecz many.
- 5 mlv :
- Energy Field "adevo grav vis" (80) za 700 gp. Po wypowiedzeniu tego zaklecia tworzymy runko z 3 pociskami. Dzialanie czaru polega na stworzeniu w wybranym miejscu jednej kratki energii, po wejsciu na nia przeciwnik dostanie niewielkie obrazenia a pozniej jeszcze przez jakis czas bedzie otrzymywal kolejna porcje obrazen.
- 6 mlv :
- Destroy Field "adito grav" (60) za 350 gp. To takze czar runiczny z 3 pociskami. Dzialanie tego runka jest bardzo przydatne i zawsze warto miec takie runko przy sobie. Po jego uzyciu niszczymy jedno pole z energia, ogniem lub trucizna, ktore stoi nam na drodze.
- 8 mlv :
- Ultimate healing "exura vita" (80) za 1000 gp. Ten czar spontaniczny polega na regeneracji zycia. To najsilniejszy czar tego typu. W przypadku magow i druidow na dowolnym poziomie jedno jego uzycie w pelni regeneruje zycie.
- dla PACC Desintegrate "adito tera" (100) za 900gp. Ten czar runiczny umozliwia nam usuniecie dowolnego przesuwalnego (!) przedmiotu, ktory stoi nam na drodze.
- dla PACC Strong Haste "utani gran hur" (100) za 1300 gp. Ten czar spontaniczny to silniejsza ale i krocej dzialajaca wersja czaru Haste.
Na 9 mlv pojawiaja sie dwa bardzo wazne czary runiczne :
- Great Fireball "adori gran flam" (120) za 1200 gp. W jednym runku sa 2 pociski. Te runko dzieki ogromnemu polu dzialania jest swietne gdy szybko musimy poradzic sobie z wieloma przeciwnikami, ktorzy np. nas otoczyli lub gdy chcemy zabic przeciwnika, ktory wyszedl juz nam poza ekran, wtedy wystarczy zaatakowac runkiem pole na skraju ekranu a koles na pewno oberwie Smile
- Firebomb "adevo mas flam" (150) za 1500 gp. Podobnie tutaj tez mamy w runku dwa strzaly. Za pomoca runka tworzymy pole 3x3 z ogniem.
Druid po osiagnieciu 11 mlv powinien natychmiast kupic czar Ultimate Healing Rune "adura vita" (100) za 1500 gp. Te runko jest najsilniejszym leczacym runkiem i dziala tak samo jak czar spontaniczny Ultimate Healing. Porownujac cene jednego backpacka jakiegokolwiek runka i zuzycie many na produkcje dojdziemy do wniosku, ze najbardziej oplacalne jest robienie wlasnie runek UH. Wlasnie z tego wzgledu druid powinien w miare mozliwosci produkowac tylko runka UH a wszystkie inne kupowac. Poza tym wiele osob zgadza się sprzedawac itemy wlasnie za runka UH.

Na 12 mlv uzyskujemy dostep do czaru : Explosion "adevo mas hur" (180) za 1800gp. Jest to runko, ktore wywoluje eksplozje na wybranym polu oraz na sasiadujacych z atakowanym. Eksplozja przyjmuje ksztalt krzyza "+". Jest to najmocniejsze runko ofensywne jakie moze uzywac knight i wlasnie to rycerze czesto go poszukuja. Na wyzszych poziomach uzyskujemy dostep do kolejnych wartosciowych zaklec, oto one :
14 mlv :
- tylko dla magow - Magic Wall "adevo grav tera" (250) za 2100 gp. Ten czar runiczny jest bardzo przydatny w czasie ucieczki przed potworem lub PK. Tworzy nieprzekraczalna bariere na jednym polu na pewien moment i skutecznie utrudnia pogon za nami. Jedno runko mozemy uzyc 4 razy.
15 mlv :
- Invisibility "utana vid" (210) za 1000 gp. Ten czar okzauje sie bardzo przydatny podczas expowania. Po jego uzyciu stajemy sie dla wiekszosci potworow (np. cyklopy) niewidzialni i mozemy je tluc nawet z piesci Wink Ale uwaga niektore potwory i tak nas zobacza
16 mlv :
- Summon Creature "Utevo Res "nazwa_potwora" " (200) za 2000 gp. Kolejny bardzo przydatny podczas expowania czar. Za jego pomoca mozemy przywolac potwora, ktory bedzie atakowal naszych przeciwnikow. Mozemy przywolac maksymalnie 2 summony. Przydatniejsze potworki do przywolania i wymagane lvl :
- 19 lvl (360 many): - Elf Scout - ten potowor atakuje z dystatnsu. Okazuje sie bardzo przydatny podczas huntu na cycki i guardy.
- 20 lvl (390 many): - Mino Archer - lepszy od Elfa Scouta. Takze atakuje z dystansu.
- 27 lvl (600 many):
- Monk - swietny summon. Atakuje w zwarciu i blyskawicznie sie leczy. Razem z dwoma Monkami mozemy juz wybierac trudniejsze potwory niz cycki i guardy, mozemy juz wybrac sie na POH lub OF. - 28 lvl (620 many):
- Demon Skeleton - z tym summonem, ktory atakuje w zwarciu i wysysa zycie mozemy wybrac sie juz na smoczki Wink
- 31 lvl (690 many):
- Fire Elemental - przydatny podczas huntow na necromantow.

Na 18 mlv dostajemy przydatny czar ofensywny dla maga Energy Wave "exevo mort hur" (250) za 2500 gp. Dzialanie czaru polega na wystrzeleniu wiazki energi na wprost Ciebie.

Za to na 19 mlv dla druida mozemy wykupic zaklecie : Mass Healing "exura gran mas res" (120) za 2200 gp. Ten czar dostepny jest tylko dla PACC'ow. Po jego uzyciu leczymy wszytkich graczy i potowory w promieniu 4 kratek od nas. Jego sila uzalezniona jest od lvl i przywraca okolo 200 zdrowia.

25 mlv to kolejny ofensywny czar dla maga tym razem runiczny Sudden Death "adori vita vis" (220) za 3000 gp. W runku mamy tylko jeden strzal, za to jego sila przy wysokim lvl zwyklym i magicznym jest ogromna. Ten czar to najlepsze zrodlo zarobku dla magow.

Na 28 mlv dostajemy w koncu czar ofensywny dla druida, niestety dostepny tylko dla posiadaczy PACC : Poison Storm "exevo gran mas pox" (600) za 3400 gp. Jego obszar dzialania jest ogromny ale skutecznosc pozostawia wiele do zyczenia. Po uzyciu czaru zatruwamy wszytkie potwory i postacie na bardzo duzym obszarze, prawie caly widoczny ekran. Na 35 mlv mozemy wykupic druidowi z PACC czar runiczny Paralyze "Adana Ani" (900) za 1900 gp. Tutaj rowniez mozna miec watpliwosci co do przydatnosci tego czaru, choc ma on swoich zwollenikow. Po uzyciu runka na osobie lub potworze powodujemy jego paraliz na 10 sekund.

0statni najpotezniejszy czar w grze dostepny tylko dla magow z PACC to Ultimate Explosion "exevo gran mas vis" (800) za 8000 gp. Jego pole dzialania jest identyczne jak czaru Poison Storm, ale sila jest znacznie bardziej niszczycielska.

Po omowieniu czarow przychodzi kilka slow na taktyke rozwojowa magow i druidow. Tak jak pisalem juz wczesniej najpierw z podstawowym ekwipunkiem expujemy na trolach, wilkach i orkach, mozemy probowac juz expowac na rotach i dwarvach. Gdy tylko sprawimy sobie p-seta i lepsza bron mozemy juz smialo chodzic na roty i dwarvy. Tak mozemy expic do 30 lvl. Gdy mamy juz mozliwosc summonowania potworkow mozemy zaczac sie wybierac na cyce, dwarvy guardy. Nie polecam samego bicia z run, bo dlugo jest to nie oplacalne. Np. loot jaki wypada z ghuli nie zwroci nam kosztu run jakie wydamy na jego zabicie jesli potrzebujemy na to 4-5 strzalow z hmm, dopiero gdy regularnie bijemy Ghula 3-ma strzalami wtedy mozemy zaczac o tym myslec. Na cyce najlepiej chodzi z monkiem i tluc dodatkowo z hmm'ow, loot i exp jest dosyc dobry. Kiedy bedziemy mogli juz summonowac DS'y i mieli 30 lvl zwykly i 40 mlv mozemy pomyslec o chodzeniu na dragony, wtedy oprocz dwoch summonow (DS'y albo lidery) beda nam potrzebne tez hmm'y. Loot z dragonow bywa czasem bardzo cenny, poza tym dostajemy sporo exp. Dla odwaznych jest OF, poza dwoma summonami (Monki) musimy zaopatrzyc sie w sporo run. Pozniej mozemy zaczac sie wybierac juz na inne potwory, ale bez blokera sie nie obedzie. Na DL'e warto chodzic tylko z dobrym ryckiem/pallem (shielding +75) UH'ac go i tluc smoczka z HMM lub SD, przydadza sie summony. Na Hero, takze potrzeba zgranej druzyny bo w pojedynke nie mamy co tam szukac. Hero jest zbyt grozny zarowno w zwarciu jak i z dystansu.

Teraz kilka slow o atakowaniu runami. Runami strzelajacymi Hmm, SD jest chyba celowac najtrudniej bo trzeba przewidziec gdzie pojdzie ofiara i celowac jedna kratke przed nia. Runami obszarowymi np. GFB strzela sie najprosciej, ofiara dostanie zawsze jesli tylko jest w naszym polu widzenia, jezeli wyszla juz poza ekran strzelamy na skraju widocznego terenu. Z fire/poisom/energy fieldow strzalamy jedna kratke przed ofiara lub wprost w ofiare. Z Fire i Energy Bomb strzelamy dwie kratki przed ofiara, tak aby ofiara miala tuz przed soba pierwsze atakowane pole. Celujac w ten sposob mamy duza szanse, ze przeciwnik z rozpedu wpadnie i przejdzie po wszystkich polach zbierajac maksymalne obrazenia. Natomiast aby sie UHnac najlepiej w tym celu zatrzymac sie w miejscu lub celowac jedna kratke przed soba w czasie biegu.

Aby szybko podniesc mlv mozna stosowac mana fluidy. Wedlug moich wyliczen mana fluid dodaje srednio 50 (dokladnie 52 z hakiem Wink ) many na uzycie. Dobra taktyka rozwoju mlv u druida to zakup okolo 35-36 mana fluidow + wczesniejsze najedzenie sie. Na bierzaco pijemy fluidy i robimy UH'acze. Ze wszystkich mana fluidow + 3 za sprzedane butelki i mana jaka odrosla w trakcie picia mamy okolo 2000 many co wystarcza nam na zrobienie calego bp UH, ktory zaraz mozna sprzedac za 2,3-2,5k.

W wolnej chwili dorzuce jeszcze mapki z respami potworkow. Powodzenia i zachecam wszystkich do grania magami i druidami


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o TIBII I MU ONLINE Strona Główna -> Poradniki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
gRed v1.3 // Theme created by Sopel & Programosy
Regulamin